15 juli 2013

Alla dessa dagar-skrivlust-barn

Alla dessa dagar som finns har förlorat sin betydelse. En måndag är inte längre första arbetsdagen, och en söndag är inte alltid slutet. Som egenföretagare jobbar man jämt, oavsett dag. 
Men igår var jag ledig. Så ledig jag nu kan bli. Två extrabarn och två egna, en trädgård som ropade på hjälp och...
Det enda som jag inte hinner med är skrivandet. Tänk att man kan längta så efter att pränta ned ord på en skärm. Nätterna verkar inte så långa längre. Det säger bara snapp så är de slut och gryningen kommen.
Jag jobbar på en novell till Hemmets veckotidning och borde egentligen skriva en novell till Jenny Bäfving eftersom jag går novellkurs för henne. Jag borde också gå på manuset som vilat näsan en månad utan att ens öppnas. jag borde, borde, borde...puh...jo, jag längtar nog till vintern. Då vilar trädgården och barnen är i skolan. Jag jobbar, men inte lika intensivt.

Idag är det städning som gäller. Dammsugning och moppning av kontor efter kontor, aulor och långa gångar. Det värker i axlarna efter en sådan dag, och i benen. Men pengarna är välkomna och det gäller en enda ynka dag.
Bilen är ju på verkstad och kostar 11000:- att lösa ut. Jo du läste rätt. Lilla pärlan kräver ännu mer omvårdnad. En stor nackdel med att ha gamla bilar är just det här. En sak går sönder, nästa tar vid.
Jag får promenera till jobbet. En sträcka på cirka tre kilometer genom ringlande vägar och vacker natur. tack och lov finns det varken björnar eller vargar i området.

Razmus kom hem inatt och det känns skönt i mammahjärtat att ha honom här igen. I vanlig ordning spelar han Minecraft och allrahelst nu. Han fick det nya i present.

När vi svängde in till min kund Marianne häromdagen hittade vi det här:
Det är Åkervindor i massor. Vackert? Ja, men förödande för växterna under. Vindan kväver allt i sin väg. Vi rev bort det mesta, men sparade blommorna som var alldeles för vackra för att slänga.


Hampuz har hittat en ny kompis, Zabines kompis Estrids lillebror. Det är underbart att se dem leka. Två lugna killar som har ungefär samma intressen, och kommer bra överens. Det är där Hampuz och Zabine tillbringar stora delar av sommarlovet. Känns skönt att INTE ha dem på skolan/fritis.


Med den bilden lämnar jag dig för den här gången. 
Ha en härligt solig dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...