14 juli 2013

En början-383

"Varsågod Nilla. Den här nyckeln leder till ett rum där nästan alla dina önskningar uppfylls. Jag och Rasmus har tänkt länge och väl på vad som skulle bli den bästa presenten och det här tror jag blir det bästa."
Jag tittade länge på nyckeln som min syster lagt i min hand. Den var rostfärgad och stor, liknade de där gamla nycklarna farmor och farfar hade till sina uthus. Jag kom mig inte för att tacka och tankarna snurrade runt i huvudet. Vad kunde det vara? En bil? Den där träningscykeln jag önskat mig? Eller var det klänningen jag provat häromdagen? Tessan och jag hade fallit för den båda två och älskat när det  tunna tyget böljat runt kroppen som lätta vindar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...