15 januari 2014

En början-546

Elden sprakade i spisen och katten låg spinnande i soffan. Jag läste en bok som handlade om kärlek och spöken. Min man och barnen hade åkt till svärmor och skulle stanna där några dagar. Chocken över det där andra hade fortfarande inte släppt och jag gjorde allt för att koncentrera mig på texten i boken, men märkte att tankarna flög iväg gång på gång. Hur skulle det bli nu? Min man hade ryckt på axlarna när jag konfronterade honom och smet iväg som jag såg det. Så gjorde han alltid när det hettade till här hemma. Visst var det bra att ungarna kom hemifrån, men jag anade att dem hört mer än vi var medvetna om. Saras kommentar när hon sa hejdå tydde på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...