25 april 2014

En början-632

Jag ville göra nytta. Känna mig behövd. Jag tyckte om att hålla det fint runt mig, och att det fallit på min lott att städa varje söndag störde inte mig nämnvärt. Jag gillade doften av rengöringsmedel och att sära på tvätten för att därefter lägga in den i garderoberna, gjorde mig lycklig. Ni var min familj. Vi var en familj. Samtidigt som diskhon fylldes med vatten sjöng jag alla sånger jag någonsin lärt mig. Det varma vattnet fick mig att rysa av välbehag. Jag var behövd, alltså fanns jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...