5 augusti 2014

En början-701

Framför oss stod ett slott av is. En svart drake seglade sakta över det och verkade bevaka ett av fönstren. Min pilbåge var gjord av renaste guld och längst ut på spetsen hade jag strukit på gift. Milla lade handen på min överarm som för att stoppa mig, men jag skakade av mig den och tog sikte. En sköld av svart ebenholts hade strukits över drakens bröstkorg, och om jag ansträngde mig riktigt hårt såg jag skarpa klor som säkert skulle slita mig i stycken om jag inte stoppade den.
Milla tog ett hårt grepp runt min arm och drog mig bakåt. Hon tog ett steg in i djungeln vi just lämnat och skrek till. Ett gutturalt, ickemänskligt skrik som fick mitt blod att isas.
Doften av rutten fisk seglade runt oss och fick mina ögon att tåras. Genom dimman såg jag en underlig växt resa sig och bli lika lång som jag. Ett svart öga stirrade in i mitt, och utan att jag hann stoppa det virade den in min kropp i sina stjälkar. 
Millas skrik trängde igenom mitt medvetande och jag såg hennes kropp hänga högt uppe ovanför mitt huvud i drakens klor. Hon låg blickstilla för att inte klorna skulle tränga in längre in kroppen än de redan gjort.
Växten släppte mig i luften och jag föll till marken med en hård duns. En tuggummiliknande massa hade smetats ut där stjälkarna hållit mig. Stora, röda märken blossade upp och en skärande sveda lik den från brännässlor kastade mig in i medvetslöshet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...