24 december 2015

En början-982

Jag rodnade av skam när jag insåg vad som pågått under de dagar jag vistats hos min farbror. Min bror och min kusin borde skämmas som stått under trappan och glott in under kjolarna på kvinnorna som passerat. Jag skämdes. Mamma skulle bli galen och om pappa levt skulle de fått smörj.
Jag var elva och skulle bli tolv till våren. Vistelsen här hos farbror och faster slutar nog i samma stund sanningen kommer fram. Fredrik skulle säkert neka, men jag hade sett dem. Båda två.
Jag och Merja satt i lusthuset och pratade tills långt in på natten. Hon om sina kärleksbekymmer, jag om annat.
Plötsligt knackade det på dörren. Hårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...