18 december 2021

#ÖstergårnMyskje Kaniner i stallet

Kaninerna ställdes ju in i stallet och som du vet luktar de inte precis parfym, så jag ville ha ut dem, snabbt...men...jag hade en plan som visade sig ta tid.
Jag tänkte använda det gamla fårhuset som tyvärr var fullt med skit och halm. Sakta förpassade jag den kärra för kärra till sophögen och rev den första delen av fårhuset. Pojkarna hjälpte till när de kom hem från skolan och jag såg avskrädeshögen med brädor som jag lade bredvid fårhuset växa.





Till slut hade jag fått bort alltihop, och högen med brädor körde jag och Peter till stan. Nu skulle vi bara bräda på väggarna. Ha, ha....trodde jag ja.
Snön kom och stoppade allt.
Tiden att bygga till kaninerna slukades upp av projekt inne.
Vi fyllde gästhuset med våra gamla skor och kläder, men även julbelysningar och annat smått.
Men det var tomt i fårhuset och vi kunde när som helst kliva ut och fortsätta projektet.
Det blev iskallt och kändes inte längre schysst att sätta ut kaninerna i fårhuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...