23 april 2012

Kryckor-Shutter Island-manusfrenesi

Vaknade fem av en underlig dröm som jag inte minns nu.
Lade mig på mitt söta öra och somnade om, men blev väckt av valpen.
Ut med hundar, upp med mycket trötta barn (de var på kalas igår) och dukade för frukost.
Iväg till skola och dagis. Hampuz börjar få den där krupphostan igen, och jag funderade på att ha honom hemma, men blev nedröstad av Peter som ansåg att jag klemade med Lilleman. Hm...

Peter åkte till vårdcentralen med sitt onda knä, så risken är väl att han kommer att gå på kryckor ett tag. Som plåtslagare går han ju mycket på knä, och utsätter dem på så vis för extra påfrestning.

Efter ett kort stopp vid dagiset rusade jag till bilen och åkte till Willy´s för att handla mat, sedan ilade jag tillbaka och gick till veterinären med kissemisssen och tog bort stygnen och tratten över huvudet.
Gissa om Zally var lycklig?
In i bilen igen och gasen i botten hemåt där Zilla inte hade fått valpar ännu. Nu rultar hon fram som en stor rund, vit boll med fyra ben.

Ut med vovvarna och Zally bakom huset. Tog en snabbpromenad och sedan hem för att skriva.
Jag jobbade inatt med det här slutet, men insåg att jag måste vara klar i huvudet när jag sätter ihop det, och tittade istället på Shutter Island.
Har du sett den filmen?
Allvarligt talat somnade vi efter ungefär halva filmen, och vaknade inte förrän nästa film började.
Frågan är om filmen var seg, eller om vi var trötta?
Beställde rum till oss på vandrarhemmet i Göteborg under Bokmässan .
Vi ska stå i egenutgivarnas monter och kränga böcker då, så Peter får läsa in sig på min bok PAPPERSSKÄRVOR tills dess. Hittills har han inte läst en rad.

Nä nu ska jag skrivpuffa, sedan skriva.
Morsning
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...