9 juni 2009

stöldraid på landsorten


När jag kom till min dagmamma idag frågade hon mig om vi fått något stulet i helgen. Nä, det tror jag inte sade jag, och såg nog ut som ett frågetecken. Då berättar hon att våra näst närmsta grannar har fått sin åkgräsklippare stulen och nere i Näs by hade de tagit ytterligare en. Hur i h-e kan man vara så fräck att man bara kliver in på en tomt och plockar med sig något dylikt. Nåväl, jag jobbade i en elaffär för x antal år sedan, och då gick folk helt sonika in och plockade med sig mikrougnar. På dagtid, mitt framför ögonen på oss. Helt chockade över tilltaget satte vi efter det fast våra mikros med kättingar.
Naturligtvis kommer tanken upp i huvudet på folk att det nog är zigenarna som bor i Sibble som gjort det, men vänta nu...Skulle de verkligen vara så idiotiska att de stjäl sakerna nästgårds? Nja, ibland är folk för snar att döma tror jag. Eller ochså är jag en godtrogen jäkel som alltid tror folk om gott.
Snabbt pinnar jag på hemåt med lilleman i vagnen, och är dörädd att även vi skall ha haft påhälsning. Peppar, peppar har vi klarat oss hittills. När jag kommer in på tomten kollar jag snabbt av alla förråd (som vi hittills haft olåsta) och låser dem ett efter ett. Inget är borta och ja ringer lättad till mannen i huset för att rapportera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...