1 juli 2009

TEMA att göra något meningsfullt

Jag lärde mig använda datorn som stått och samlat damm i en hörna, och sökte på google efter svar, men hittade inga.
Jag letade på dammiga antikvariat
Jag sprang på alla stadens bibliotek
Jag pratade med vänner och bekanta

När allt var över plockade jag om igen fram datorn, lärde mig word och …
Skrev, skrev, skrev
Rad efter rad rann ur min hjärna om det jag varit med om
För att till slut bli en bok
Som kanske kunde hjälpa någon annan som sökt som jag utan att finna svar.

7 kommentarer:

  1. Den här gillade jag. Kärnfull och meningsfull.

    SvaraRadera
  2. Ja, här känner man igen sig; tyckte särskilt mycket om det där med 'rad efter rad rann ur min hjärna'!//Sofie

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte också om denna. Hjälpa andra genom sitt eget förvirrade sökande.

    SvaraRadera
  4. Mysig text om något meningsfullt. Med text och ord kan vi hjälpa och inspirera andra. Härligt! /Betty

    SvaraRadera
  5. Kan bara instämma...bra text...flyter på.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...