17 juli 2009

En stilla undran om barnvåldtäkt

Om jag som man våldtar ett litet barn, har jag någon som helst rättighet att leva då?
Jag tycker faktiskt den rätten är förverkad om man kan sjunka så förbannat lågt att man ger sig på någon så mycket yngre. Visst våldtas kvinnor ofta, men det är i alla fall inte samma sak. Mannen ifråga tar sig friheten att förstöra någons framtid, hälsa och psyke för sin egen vinnings skull. Nä skicka ut dem på en ö och låt dem leva på bröd och vatten tills de dör.
I förrgår såg jag en dokumentär på teve från Amerika (vart annars) där ett barn försvunnit och de hade hittat förövaren långt, långt efteråt. Han hade tagit till fånga och våldtagit massor av barn, men ansåg inte att han gjort något fel. ”jag hade ju bara sex med dem” Ja, för det var småkillar äcklet gav sig på.(reportern lade till att alla barn varit döda när han hade våldtagit dem).
Idag satt han i fängelse, men skulle komma ut om något år. Jag blev så arg att jag satt och hoppade i soffan här hemma. Tänk om man för en enda dag hade makten…

1 kommentar:

  1. Jag förstår dina känslor. Det är precis att jag orkar läsa ditt inlägg, en dokumentär på tv skulle jag aldrig klara att se. Mår illa av att tänka på det. Väljer bort att se sådant.

    Är fullständigt helt överens med dig att män (eller kvinnor) som förgriper sig på barn har förverkat alla rättigheter.

    Men jag anser ändå inte att vi ska avrätta människor. Där har jag dragit en mental gräns. Ska en person döma? Vem? Vad och hur tänker den? Ska massan döma? Nej! En samling människor blir lätt en mobb som inte tänker klart.
    Det är så otroligt svåra frågor. Din lösning att skicka ut dem till en öde och och leva på bröd och vatten tills de dör, var ganska smart. Det viktigaste är att på något sätt se till att de inte kan skada någon annan igen.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...