18 juli 2009

TEMA skriv om något stort

Stort, ja vad är stort?
När jag fick barnen var det stort, men…
Att vi överlevde var väl egentligen större.
Dagens leverne är stort, trodde aldrig jag skulle ha lyckan att hitta ett hus, en man och barn som jag skulle älska så mycket.
Mitt självförtroende är stort, i alla fall större än det var för 10 år sedan.
Vårt hus skall bli stort, och byggas ut åt alla håll.
Vår hund Zilla kommer att snart vara tjock och stor när hennes mage invaderas av en massa valpar.
Det är stort att vår värld rymmer så många människoöden, både goda och dåliga.
Tills sist är det jättestort att mitt livsprojekt TRE ÄNGLAR närmar sig utgivning.

5 kommentarer:

  1. Mycket är stort i ditt liv. Störst är kanske förmågan att våga njuta av det du har omkring dig.

    SvaraRadera
  2. Våga vara lycklig, det är stort. Och lycka till med utgivningen.

    SvaraRadera
  3. Önskar också lycka till med boken och med valparna;-) Lägg upp några valpbilder sen, snälla! Tycker mycket om meningarna: Att få barn var väl stort, men att vi överlevde var egentligen större.

    SvaraRadera
  4. Mycket har du att se framemot. Det är stort. Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Vi tycks befinna oss på samma ställe just nu; jag tänkte också förts på barnen ... och så på skrivandet. Berätta mer om Tre Änglar!Har det med upplevelsernasom du beskriver i texten här vid sidan om att göra?//Sofie

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...