8 juli 2009

TEMA om en känsla jag trivs med

I alla tider har skogen varit min tillflyktsort
Där finns ingen som dömer
Där finns ingen som klagar
Där finns ingen som skäller

Friden som jag hittar i min skog finns ingen annanstans
Och tro mig, jag har sökt
I andra länder, under vattnet och bland folkhav

Trädens vajande kronor med korta solglimtar som vågar sig förbi
Fåglar som kvittrar och tjivas, eller med höga skrik varnar för katten som vill ta deras ungar.
Sniglar som makligt glider fram över jorden med sina tentakler försiktigt kännande
Blommor som dansar i sommarens sista vals
Grässtrån fyllda av insekter som sitter och spanar på sina släktingar
En gräshoppas eleganta skutt genom luften för att landa på ett strå
Ingenstans kan man se så mycket, känna så mycket och få så mycket, gratis

4 kommentarer:

  1. Vilken underbart vacker, beskrivande text om naturen och vad den kan skänka i form av välbefinnande.

    SvaraRadera
  2. Jag måste nog ta en skogspromenad idag! :-D

    Din text inspirerar och är väldigt vacker.

    SvaraRadera
  3. du lockade mig till en tur i skogen tyvärr så regnar det för mycket men din text lockade mig

    SvaraRadera
  4. Texten blir för mig färgfylld, känns verkligen som en levande givande skog.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...