24 oktober 2009

TEMA önskelista

Min lista till jultomten är inte avancerad alls
Till att börja med skulle jag bli vansinnigt glad om min bok slog stort och att jag snabbt kunde översätta den till engelska.
Den andra önskningen är rätt enkel för jultomten att fixa…mina värkande händer skulle jag väldigt gärna vilja byta ut mot ett par snälla som inte tappar allt de håller i och som inte värker natt och dag.
Sedan finns det ju små andra önskningar…min sons hemangiom i kinderna skulle jag bli mycket glad om tomten kunde ta väck, och hans storasysters elaka hjärta som vägrar att läka ihop, det kan du väl snabbt byta ut över en natt eller sådär. Hon har inga besvär, men kan få i framtiden…så…för säkerhets skull.
Nu har jag bara några små, små önskningar kvar som jultomten säkert enkelt kan fixa
Kan tomten möjligen skicka till mig någon redaktör som vill ha mig som skrivare på sin tidning? Jag har ju jobbat stenhårt för att synas i media, men nu kan jag nog inte göra mer själv. Ett annat alternativ är att hitta någon som sponsrar mig så att jag kan skriva på heltid. Ideer finns i massor, jag lovar! Ge mig bara ett tema så löser jag det.
Jag lever ett underbart liv med mina barn och min karl, och skulle så väldigt, väldigt gärna vilja ha möjlighet att vara hemma minst halvtid medan de är små. Tiden går ju så fort, och snart är de borta. Går det kanske att ordna?
Fred på jord hoppas jag att alla skriver på sina önskelistor, och kärlek till alla, även de som inte riktigt förtjänar det. Ingen människa kan väl vara i grunden ond?
Nu har jag bara en liten, liten önskan till, och du anar nog vad. Mina snart 5-åriga besvär ger inte med sig och urlakar både mig och mitt sexliv, så snälla tomten hjälp läkarna att hitta bot. Blodbristen gör mig emellanåt blek och svag, och väntan tär på mitt förhållande. Så snälla du, hjälp mig så lovar jag att vara snäll hela nästa år!
GOD JUL tomten och hälsa tanten

9 kommentarer:

  1. Det var några små fina julklappar du önskade dig. jag hoppas innerligt att du får några av dem.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tycker inte att det är för mycket begärt! Dina önskningar väcker känslor!

    SvaraRadera
  3. jag hoppas att tomten hittar till denna sidan och fattar vad han ska fixa till det borde han kunna fixa till tycker jag

    SvaraRadera
  4. Den här historian hoppas jag att Han läser o blir berörd av, så tror jag att ett Under eller fler kan ske.

    SvaraRadera
  5. Exakt så borde alla önskelistor se ut. Önskningar om riktiga saker i livet, allt annat är ett spel för galleriet. Nu låter jag som en riktig tråkmåns, men du förstår vad jag menar.

    SvaraRadera
  6. Ett rikt och fint liv som kan bli ännu bättre med Tomtens hjälp. Med din härliga inställning är du väl värd att få allt du önskar dig.

    SvaraRadera
  7. Nu blev jag nyfiken: vad menar du med att ljus drar till sig andar! Berätta gärna mer, svara helst till min sida.

    SvaraRadera
  8. Det var fina önskningar och jag hoppas verkligen att de slår in och att Tomten är hos dig först av alla.

    SvaraRadera
  9. Fina önskningar!

    (psst... Tomten, du är en cool snubbe
    - denna önskelista kan du bara inte motstå!
    Snälla, snälla, snälla!)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...