15 augusti 2010

TEMA Att fråga

Tårtan Emma lagat till på morgonen sveptes snabbt ned i arbetskollegornas hungriga magar medan tjattret smattrade i fikarummet.
Slingor av rök syntes i lysrörens gulvita sken, och hostande drack Emma upp saften för att sedan fly ut på lagret där hon mötte Tonie som fångade upp henne. ”Hej där, vart är du på väg? Jag tänkte precis komma in och fira av dig. Förresten när ses vi nästa gång.” Han greppade hennes hand och smekte insidan av handleden med sin tumme. ”Jag saknar dig.” Tonie vände underläppen ut och in för att se extra ledsen ut. De blågrå ögonen lyste av förväntan och gillande.


Förvånat tittade Emma upp och kände en rodnad skjuta upp i ansiktet . ”Jag saknar dig också, men det nya jobbet ligger längre bort och innebär att jag får mindre tid. Vi kan väl höras?” Tonie vände hennes ansikte mot sig och spände ögonen i henne. ”VILL du ses? Eller är det bara ett ord för dig? Det finns något speciellt mellan oss…och jag vill veta vad det är.”




Emma lade vikten på än det ena än det andra benet och visste inte riktigt vad hon skulle svara. Känslorna för honom var nya och nyfikna, men förbjudna. Pelle skulle gå under om hon gjorde slut med honom. Han var skör efter faderns plötsliga död, och Emmas tankar på att göra slut blev stumma när hon såg Pelles sorg. ”Tonie…jag har det lite struligt runt mig just nu, och…jag är ledsen…” Emma drog på sig jackan och slet upp dörren för att springande ta sig därifrån.

3 kommentarer:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...