16 augusti 2010

TEMA Flärd

Med tunga steg tog jag mig från taxin till den svarta dörren, tog ett hårt grepp runt handtaget, och drog för allt jag var värd. Gnisslande svängde den upp och blottade en marmorfärgad trappa och fladdrande facklor som satt på väggen. Den röda färgen i taket slog mot min hornhinna och jag grubblade på när jag skulle få respit från scenen.

Chefen gillade mina danser och beslöt snabbt att jag skulle vara primadonnan bland flickorna. ”Det här stället har flärd och består till största delen av ordentliga kvinnor, hit kommer inget slödder.” Så sade han första gången jag påtalade att männen var riktiga sluskar. ”Han tog mig mellan benen, så här!” Jag placerade min handsprydda smala hand över skötet och tryckte till. ”Jag vill sluta! Nu!” Lade jag till med gråt i rösten, och gjorde allt för att hålla min blick stadigt i hans.

”Här slutas inte alls. Du har skrivit på ett kontrakt på ett år, och stannar tills det gått ut…minst.” Det sista lade han försiktigt till efter några sekunder. ”Jag äger dig.”

Nu stod jag här i larmet av musik och glas som försiktigt slogs mot varandra i en skål. Dräkten jag bar bestod av äkta påfågelfjädrar och var värd en mindre förmögenhet. Skorna var från senaste innedesignern, men lycklig? Nej inte speciellt. Jag bidade min tid…och när minsta chans till förändring kommer tänker jag sticka, och göra allt för att glömma den här källarlokalen.

Beautiful Peacock woman Pictures, Images and Photos

3 kommentarer:

  1. Finns många sådana sluskar, säkert. Hon får sälja fjäderdräkten och sen fly :-).

    SvaraRadera
  2. Fy, blir berörd och vill höra mera, ha ett lyckligt slut! :o)

    SvaraRadera
  3. ja det är bara att fly.. men kan tänka mig att det inte är så lätt, i verkliga livet.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...