31 augusti 2010

TEMA Oljud

TEMA Ojud

”Beep”
Jag sträckte på mig och tittade på klockan som stod på två. Förvånat vaknade jag till och tittade ytterligare en gång på den efter att ha gnuggat ögonen.
”Beep”
Vad i hela friden var det som lät? Försiktigt för att inte väcka barnen och sambon smög jag upp och tittade mig runt i lägenheten för att försöka hitta källan till ojudet.
”Beep”
Det lät som det kom från köket så jag tassade in på det iskalla golvet, och längtade ännu en gång efter sommaren…eller varför inte en stor härlig kamin som skötte sig själv och lät mig slippa frostiga fönster och kalla tår.
”Beep”
Fnissande för mig själv gick jag runt och lade örat mot varje sida i rummet, men hittade ändå inte vad som orsakade det.
Beep, beep,beep”
Nä nu jäklar! Jag vågade inte tända lampan för då skulle jag väcka de andra och inte få någon sömn alls inatt. Jag sänkte mig ned så jag stod på alla fyra och kröp sedan runt lyssnande och spejande.
”Beep”
Ljudet tycktes komma från brödskåpet, och jag hämtade en stol för att nå upp dit.
Jag öppnade det och i ett brödpaket hittade jag Lillemans mobil som blinkande kallade på min uppmärksamhet.





5 kommentarer:

  1. Snyggt med omkvädet: "beep". Man ser huvudpersonen smyga omkring på jakt.

    SvaraRadera
  2. Haha,bra beskrivet, trodde det var brandlarmet.

    SvaraRadera
  3. Direkt från verkligheten? Gillar.

    SvaraRadera
  4. Man vet aldrig vad man hittar i brödpaketet..:)
    Kul text

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...