11 augusti 2010

TEMA Strul

Nu har jag krossat tegel en hel dag, och har stora blåsor i händerna plus skärsår på skenbenen.

En stor sten ville begrava mitt ben, men som tur var hann jag dra undan det med långa skrubbsår till följd. Spindlarna har byggt bo i mitt hår och gråsuggorna krupit på min kropp, men ÄNTLIGEN är allt, precis allt tegel väck från taket och nere i källaren.

Min stackars kropp skriker efter vila och ryggen går knappt att räta på efter den konstiga vinkeln jag haft den.

Nu har jag förpassat barnen till badbaljan (Vi har ju ingen dusch än) och de skitiga ungarna förvandlas till välartade rena barn som jag tänkt lägga i sängen. Hm…vi får väl se hur det går med den saken.

Det brukar alltid vara en massa strulande med ditten och datten innan de blå slutligen dras igen framåt nattkröken.
Det är svårt att sova när ljuset tittar in genom fönstret.

3 kommentarer:

  1. vardagsstrul...fast krossa tegel gör man kanske inte varje dag! Fint berättat var det iaf!

    SvaraRadera
  2. Underhållande skrivet! Otäckt med spindlar och gråsuggor. Tur att det gick bra till slut (var det tur eller skicklighet att du kunde hålla undan benet ;-)?).

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...