12 september 2010

Dagboksinlägg Söndag 12 sept.

Efter en lite styrig morgon med två ungar som konstant åkte ihop har lugnet lagt sig på skomakarbacken. Peter och de två äldsta ungarna skall åka till en ö ute i skärgården och kika lite, och jag skall plugga manusteori. Vi kom inte i säng förrän klockan tre i morse.

Jag försökte på alla sätt men lyckades inte få in ett wordpresskonto på min hemsida som jag till och med skaffat ett webbhotell till. Det är så förbannat frustrerande att inte få ihop bitarna, och jag slet mitt hår av förtvivlan. Tyvärr känner jag ingen som kan hjälpa mig och får kanske ge upp.

Ibland önskar jag att Peter var lite datanörd istället för totalt ointresserad. Allt vore enklare då tror jag, eller? När jag fastnar som jag gjort nu spinner min stackars frustrerade hjärna runt, runt i jakt på en lösning.

Tanken är att min fria dag skall spenderas framför datorn med både teori och praktik av filmmanusskrivande. Nästa vecka börjar allvaret med att försöka hitta en ide som håller för att filma. Pirrigt och spännande samtidigt.

Vädret ute vittnar om att hösten är på väg med stora steg, och mina tomater som sitter på kvistarna gröna och fina lär nog aldrig bli röda i brist på sol. Träden utanför mitt fönster har antagit en grönbrun färg och jag ser att björklöven singlar mot backen ett och ett. Temperaturen ligger lågt och det blir urrigt så fort man skippar jackan. Förvisso tycker jag om hösten, men det finns en saknad i luften efter badande barn och prunkande blommor.

Det sägs ju att det aldrig blir två hemska vintrar efter varandra, och jag hoppas innerligt att de har rätt. Jag skall nämligen skjutsa ungarna till skolan och ta mig själv till min varje dag. Förra vintern kom vi ingenstans på flera dagar.

Nej, nu skall jag plugga. Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...