24 september 2010

TEMA Mingla


Idag blir det en text rätt ur hjärtat.

Varje gång det drar ihop sig till fest försöker jag på alla vis att undvika den. Min karl är extremt social medan lilla jag tycker om när vi bara är några få. Egentligen är jag ingen mingelmänniska och har väl aldrig varit.

På den tiden jag sprang på disco natt efter natt tillbringade jag tiden oftast på dansgolvet. Att prata om väder och vind eller försöka låtsas att jag var intresserad av faster Elsas tumör eller Jespers senaste strul var ingen ide., och mina så kallade väninnors ältande av killproblem var bara tröttande. Jag tror faktiskt att de som känner mig vet vad jag menar för ibland får jag pikar dagen efter en fest att jag sett så onåbar ut och hållit alla på avstånd.

Allt detta har naturligtvis en enda stor orsak… B-L-Y-G-H-E-T ett ord som jag ofta använder när jag försöker förklara min ångest över att vistas i samma lokal som sjuttiofjorton andra. Men en rolig sak jag upptäckt nu på sistone är att när jag umgås med människor av samma sort som mig själv…ja då finns en gemensam förståelse som aldrig behöver tas upp. Vi älskar att skriva och skapa… punkt. Vi har något intressant att prata om och behöver aldrig leta ord som passar. Jag tas för den jag är…en konstnär av ord och min naturliga nyfikenhet tar över när jag vill veta hur? Vad? Och varför? 


Animal party

3 kommentarer:

  1. Det är skönt med gemensamma nämnare.
    Allt blir lättare då.

    Min blyghet har av någon outgrundlig anledning försvunnit all världens väg med åldern.

    SvaraRadera
  2. Ja lättare om man har ett gemensamt intresse. Jag hamnar ofta (nåja) på mingelpartyn där jag knappt känner någon. Då är det förstås svårt. Jag blir stående eller sittandes på samma ställe eftersom det känns för jobbigt att "börja om" någon annanstans.

    SvaraRadera
  3. Jo, men blyghet kommer i många former - vissa är det , men gömmer det bakom ett självsäkert skal.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...