24 september 2010

dagboksinlägg 24 sept. Dagen före dagen D

SUN Pictures, Images and Photos

Vaknar vid fem av att Lilleman lägger sin arm över mitt bröst och mumlar något i sömnen. Det är fortfarande mörkt ute och Peter ligger och snusar sött. När jag smeker min son över kinden vaknar han och kryper tätt, tätt intill mig. ”Ja älkaj dig mamma…jag älkaj dej.” Säger han och borrar in sin näsa under min haka. Hjärtat blir alldeles varmt av kärlek och jag känner att jag är rysligt priviligerad som har ett sådant bra liv.
Plötsligt syns en mörk skugga i dörröppningen och jäntan kommer smygande. ”Godmorgon älskling.” säger jag och makar åt mig. Hon gnuggar ögonen och gäspar. ”Det är inte morgon än. Jag är trött.” Med ännu en gäspning lägger hon armen över mig och somnar strax.
Klockan skräller till och när jag tittar på den visar siffrorna sex. Vi går upp och väcker Razmus som ligger på mage med huvudet djupt in i kudden. Segt som tuggummi blir det att få upp vår lilla sjusovare, men det går efter en stunds lirkande. Efter en rejäl frukost kikar barnen lite på teve, sedan far vi till dagis med småttingarna. Razzel får vara hemma eftersom han hostar och snorar lite för mycket.
Idag skall jag packa inför resan till bokmässan och tänker börja med att skriva en lista på vad vi skall ha med oss. Med tre småttingar i bagaget gäller det att tänka till ordentligt…alla skall ha sitt. Det blir en härlig samling med pekböcker, tidningar, cd-spelare, ritsaker och leksaker.
Magen är rejält orolig eftersom jag är så nervös inför morgondagen…skall stå mesta tiden i Papertalks monter och prata för novellsamlingen VILDSINT, men hoppas kunna visa upp mina andra böcker med. Men, men…det ger sig väl när jag kommer dit. datorn följer med så jag kommer att blogga från insidan s.a.s
Lev väl, och ha en underbar dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...