12 oktober 2010

Dagboksinlägg 12 okt

Idag har jag skrivdag…men ödet ville annorlunda och har hållit mig uppe tills två inatt. Vad jag gjorde? Tvättade sängkläder, unge och säng. Lilla Zabine hade plötsligt fått diarre och var indränkt i skiten från topp till tå. Lilla hjärtat tog det ändå med gott jämnmod och stod snällt på golvet och väntade på sin tur när jag slet ur lakan och madrass för att åtminstone försöka rädda madrassen som är en sådan där dyr tempurmadrass för ryggen.
Efter en dusch kände hon sig lite bättre och fick lägga sig på soffan med en av Hampuz blöjor på sig.
Det var inte roligt alls tyckte hon, men accepterade blöjan efter lite övertalning.
Lakanet stoppade jag ned i sopkassen och lade ned i tunnan.
Som tur var verkar det stoppa här, men jag har samtliga ungar hemma ifall att det är magsjuka på G. Det är många på dagis som varit sjuka.

Skall ändå försöka skriva…annars får jag väl plugga de där 30 sidorna ur Fredrik Lindqvist bok ATT SKRIVA FILMMANUS som vi skall ha gjort tills på onsdag. Superintressant, så det är inte speciellt svårt att motivera sig själv att sätta sig ned med boken.


Igår såg vi på SEVEN, och efteråt plockade vi isär den i beståndsdelar och tog reda på hur manusförfattaren tänkt. En fördjäkla bra film gjord efter konstens alla regler. Jag lovar att jag tittade på den på ett totalt annorlunda sätt nu när jag lärt mig tricksen. Ha, ha…undrar hur lång tid det dröjer innan man kan njuta av en film utan att dissekera den under tiden som man ser den?
Jag har fortfarande inte riktigt landat i att jag får skriva hur mycket jag vill dagtid, och har ibland känslan av att göra något onyttigt trots att det är mitt ”jobb”.

Jag lever just nu mitt i min dröm, och har mycket svårt att komma ned från mina rosa moln av lycka.

1 kommentar:

  1. Tänk, jag känner igen det där. Hur tufft det är att komma tillbaka till att njuta av film och litteratur efter intensivt analyserande... Men det är kul också.

    Tack för fin kommentar inne hos mig!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...