20 oktober 2010

Dagboksinlägg 20 okt


Idag har vi lärt oss retorik i skolan, och vi fick till skrivuppgift att göra ett tal som handlade om något vi absolut inte höll med om på ett sätt som fick läsaren att tro att vi brann för det vi skrev om. Det blev många glada skratt när vi läste upp det vi skrivit inför klassen.
Jag tyckte att det var en klurig uppgift som i mitt fall handlade om…ja vad tror ni att det handlar om?
OBSERVERA ATT DETTA ÄR EN SKRIVÖVNING OCH ATT JAG INTE PÅ NÅGRA SÄTT SYMPATISERAR MED MÄNNISKAN SOM TALAR.
Nog om det…här kommer talet.
Skrivövning Retorik
Det här är helt fel plats för mig…vanligtvis håller jag mig längst bak i leden och tittar på er.
Men jag kan omöjligt stå och tiga när ni snackar så dumt som ni gör.
Alla som sitter här inne vet att jag gått igenom både det ena och det andra genom åren och ni som känner mig väl vet också att jag agerat mot dem som utsatt mig.
Anfallet som gjordes per media på vårt broderskap var både lågt och felaktigt. Ni vet lika väl som jag att det vi propagerar i våra skrifter stämmer i minsta detalj. Svarta kan aldrig beblandas med oss övriga. Naturen gjorde säkert en felmanövrering och hade svårt att trycka på delete när de tillverkades.
Nu förstår jag faktiskt att vissa i Sverige reagerar som de gör, och har medkänsla för dem. De är ju bara vilsna ovetande beståndsdelar av ett land bragt i förvirring.
Till min förvåning staplar media upp motargument som inte alls stämmmer och alla som har dator kan själv googla på wikipedia och se att vår kära inspiratör Hitlers mål liknande den marxist-leninistiska läran, nämligen att nå folket, arbetarna. Han ville ju för sjutton städa upp i grytan och leda de vilsegångna fåren rätt. Minsta dammtuss förvandlades dock till lerkokor av avund, och smälek levererades från andra länders ledare.
Nä jag får väl sälla mig till de svarta fåren, ursäkta liknelsen, och böja knä inför de skyhöga vågorna av ord som våra riksdagsmän levererar.
Att älska sitt land måste få vara en rättighet och naturligtvis håller jag mig nära dem som vill behålla det i sitt rätta element. Det vill säga svenskt.
Tack för mig!
Bill of Rights for Racially Mixed People

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...