24 november 2010

Dagboksinlägg 24 nov


Gårdagen var fylld av diverse strul som berodde på stormen.
Imorse när jag tittade ut genom fönstret hade jag mycket god lust att strunta i världen och dra täcket över huvudet igen. Snön yrde och iskalla vindar möttes mitt på vår gård. Ja iallafall kändes det som om jag stod i centrum av ett stormanfall.
Barnen klädde på sig ordentligt ifall att vi skulle hamna i ett dike och bli sittande en stund. Filtar slängdes in i bilen.
Allt gick galant, och strax efter åtta satt jag i bilen vid skolan och skrev på dagens skrivpuff. Dessvärre har vi haft strömavbrott, och laddningen i datorn var på tok för låg.
Idag har äntligen bihåleinflammation veknat, och jag har inte fullt lika ont i skallen. Konstigt att man kan vänja sig vid att ha ont...men det har varit så i över två veckor och ändå har jag pluggat och levt som vanligt.
Tanken att missa en enda dag på skolan gör att jag proppar i mig vitaminer och gör sådant jag i normala fall inte gör.
Igår skrev jag en sammanfattning på mitt filmmanus, och började även med mitt andra filmmanus som jag ser så väl i mitt huvud, men inte riktigt hittat orden till ännu. Mycket frustrerande, men samtidigt driver det mig att söka ännu mer.
Nu skall jag packa ihop datorn och gå in på lektion.
Ha det gott allihop, och ha en underbar vintrig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...