25 november 2010

Dagboksinlägg 25 nov Manushandledning

Idag vaknade jag trött som bara attan efter att ha gullat med min sjuka som hela natten. Lilleman hostar långt ned från bröstet och låter som om han skall kräkas när som helst.


Jag var på min första privata handledning med min lärarare. Vi spånade på filmmanuset, och vred det ut och in. Vilken grym känsla det är att ha någon framför sig som bollplank!

När jag en timme senare gick därifrån i snömodden med hoppande glada steg glödde nästan fingrarna av skrivbegär.



I veckan såg vi förresten Selma Lagerlöfs Körkarlen. Victor Sjöström är ju världberömd för den, och det förstår jag mer än väl.

Jag satt på helspänn från första stund, och ville först veta vem hon väntade på, och när jag träffat honom, varför hon ville träffa honom. Vilken film!

Dubbelexponeringen kunde lika gärna var gjord idag, och filmen var så enormt bra gjord att man inte kunde tro att den var gjord 1921. Jisus amalia.

Den var både omtumlande för psyket, och själsligt tuff. Se den om du inte sett den.



Jullovet närmar sig och jag vet exakt var jag skall tillbringa de mesta dagarna…i stolen med datorn framför mig. Barnen kommer att få dagarna , och nätterna är mina.

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...