8 november 2010

Dagboksinlägg 7 nov


Måndag jävla måndag...eller? Ungarna var minst sagt motvilliga till att klä på sig overallerna och till slut beslöt jag mig för att strunta i dem och packade helt sonika ned skiten i ryggsäckarna. När de kom ut i kylan huttrade de till och gnölade lite, men blev snart goa och glada igen. Filen lades över benen och högsta värmen krämades på.
Efter att jag lämnat av dem på skolan och dagis i full fart skyndade jag mig ut till bilen och raceade ut på vägen, men DÄR var det kö, kö, kö..puh! Med stressen som en rund boll i magen tog jag mig sakta, sakta till Tumba och därifrån hit till skolan.
Skrivpuff hann jag inte alls skriva och irriterat satt jag några minuter i bilen och funderade på manuset innan det var dags att gå till plugget.

Idag har vi ett jätteroligt projekt på G. Vi skall göra en film gemensamt...ha, ha...många olika viljor gör att manuset spretar åt alla håll. Jag satt mest och funderade på en manuside som har poppat upp i hjärnan och som kanske kan bli användbar som novell i VILDSINT 2 som snart skall göras.
VILDSINT 2 kommer att ha långa noveller (max 20000 tecken inkl blanksteg) och jag spånar redan lite på VAD jag skall skriva om. Kärlek? Mord? Nåja temat är Skymningslandet och jag har gott om tid på mig att fixa till det.
Nu skall vi fortsätta lektionen igen.
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...