2 december 2010

Dagboksinlägg 2 dec/ Provocerande novell?

Vilken dag!

Idag hade jag skrivdag, men blev tvungen att åka runt på en massa ärenden. Mina små fåglar pickade på fönstret och ville ha mat, så det var bara att åka och köpa mer.


Alla barnen var på skolan och dagis idag, och när jag hämtade dem berättade Razmus lärare att min käre pojke varit dum. Hm...har vi hört det förut? Idag handlade det som vanligt om oviljan att klä på sig ytterkläder. Jag fattar inte varför han inte vill gå ut...det är ju underbart ute nu.

På hemvägen stannade jag flera gånger och fotograferade. Det blev många vackra vinterbilder som jag laddade upp på facebook (novellbloggen Razaha)


Hemma satte jag mig med Razmus och pluggade. Han läste ur en bok från skolan, och det gick väl sådär. Den lilla krabaten är duktig på bokstäver, men sämre på att ljuda ihop dem....så vi tränar på det.

Efter en ganska livlig diskussion käkade vi mat som Peter kom hem med och pratade sedan ännu mera om det som hänt på dagen på skolan.


När de små liven trynat in satte jag mig vid datorn och kollade på nätet efter Adhd och aspberger, men kan nog utesluta dem diagnoserna tack & lov.

Pluggade och kollade in kommentarerna på min novell på Kapitel1 (http://www.kapitel1.se/vildsint-2/samtliga-bidrag/skam-och-skuld#1) som förhoppningsvis skall vara med i VILDSINT. Oj, oj, oj vad diskussionen gick hög om den. En man tyckte att det var alldeles för provocerande, medan käre Dylan inte alls var speciellt berörd. Skam och skuld är ju delvis baserad på en verklig händelse, och har snurrat över ett år i min hjärna innan jag präntade ned den. Just nu lever killen som är huvudkaraktären i min skalle dygnet runt, och jag läser psykologi om utsatta barn. Det känns i hjärtat må ni tro att ett barn utsätts för något dylikt.


För ett år sedan fick jag kontakt med en tjej som var dotter till en pedofil. Hon hade inget märkt, och var chockad av det som kom fram när han greps. Han var en helt vanlig Svensson med villa, vovve och barn.



Letar ni julklappar? Köp min bok Pappersskärvor eller Tre änglar och tre mirakel. Eller varför inte VILDSINT 1? Du hittar dem på min hemsida http://www.anithaostlund.se/

Själv köper jag julklapp efter julklapp på Tradera. Både billigt och miljövänligt, eller hur?

Nu är det dags att knoppa in för natten, så får vi se hur läget är imorgon när vi vaknar. Det skall snöa i sex timmar inatt. Det blir nog till att skotta ut bilen imorgon.



Godnatt alla glada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...