3 december 2010

Dagboksinlägg 3 dec


Jag hämtade småttingarna lite tidigare idag eftersom jag insåg att snön som vräkte ned skulle bli svår att forcera på vår pyttegata som för tillfället blir dåligt skottad. Själv skottade jag två gånger idag. Underbart med snö! Men mindre härligt att kana fram på vägen som om jag hade en motordriven kälke. Det hisnar till i magen när jag känner hjulen släppa och färden går allt närmare diket som är ganska tvärt.
För säkerhets skull har jag en varm overall på mig, och härliga lovikkavantar.
Nåväl, vi kom välbehållna hem, och käkade kvällsmat efter ett tag. Sedan bäddade jag och barnen ned oss i soffan och tittade på när Indiana Jones var i djungeln och bekämpade skurkar. Supermysigt med alla så nära. Pappa Peter är på julfest och har lovat att ta nattbussen hem. Jag tänker inte lämna sovande barn och åka ut på halkfärd. Oh no...då får karlskrället ta taxi istället. Tänk om huset skulle börja brinna, eller om en mördare skulle slå sig in, eller...
Nej där stoppar jag. Min fantasi kan fräsa iväg väldigt mycket ibland, men barnen är inte hemma själv, sovande eller ej...PUNKT
Nu när huset lagt sig till ro och hundarna rullat ihop sig i soffan med ett belåtet snarkande är det det dags att ta itu med filmmanus nummer ett igen. Idag hade jag sådan underbar flow när någonting fick mig att titta ut, och jag såg all snö som kom ned. Det var ju bara att snabbt avsluta och dra.
Men alldeles strax skall jag iväg till landet fantasia och knaggla med min text.
Ha en härlig kväll govänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...