7 december 2010

dagboksinlägg 7 dec


Idag har vi haft skrivardag hela dagen, men...tyvärr måste vi vara på skolan.
Jag som är van att sitta hemma i lugn och ro har väl hittat ett ganska bra ställe att sitta på (jag och några andra sitter tro det eller ej...i ett torn.) Skrivandet har gått hyfsat idag, men det nya manuset som väntar i kulisserna pockar på och vill bli skrivet NU! Ha, ha...det är bara för mig att vifta med vita flaggan och ge upp.
Ikväll var tanken att jag skulle färdigställa en informationstext om författarens verktygslåda och sedan börja, eller rättare sagt fortsätta med mallen på det nya manuset.
Meningen är att vi skall tillbringa hela veckan skrivandes på skolan, man lilleman var lite varm i pannan när jag hämtade honom på dagiset, och Zabine kraschade i sängen när vi kom hem, och somnade....?
Antingen har hon haft en tuff dag, eller också har hon något virus i kroppen. Lillan har ju inte varit förkyld som mig och brorsorna...så...ja...hoppas, hoppas att vi slipper träffa farbror Virus igen. Han bökar bara till det i vårt liv.
Efter att jag skottat av tomten gick jag in och startade en brasa i spisen, för det är kallt ute...jättekallt.
Nu har vi spelat spel och pusslat lite, och barnen sitter framför en varsin teve, med en film. Ha, ha...när jag var liten fick jag vara glad om det fanns EN teve, och kanske, kanske ett barnprogram. John Blund missade jag aldrig...eller alla braiga, vackra naturprogram som samlade hela familjen.
Ja, ja...nu skall jag stänga av internet och göra lite nytta.
Ha en god natt, så syns vi imorgon igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...