26 december 2010

Dagboksinlägg annandagen

http://www.imdb.com/title/tt0219699/

 Stormen vi befarade skulle dra över oss uteblev, och det enda som ändrats under natten är snömängden. Sååååå skönt att slippa dessa pinande, elaka vindar som tillhört vardagarna innan. Däremot är hela familjen fortfarande krasslig och hostar ikapp.
Nötskrikorna äter fågelmaten jag lagt ut och ett och annat rådjur hälsar på. Måste medge att jag står med benen i två läger när det gäller rådjuren...min pappa som är jägare matar rådjuren hela vintern medan jag vet att de små bastarderna tillhör orsaken till mängden fästingar som exploderat härute. Förra vintern var det 47 stycken rådjur ute på täkten. Haja läget! 47 stycken...Det är bara att begrunda mängden äckelfästingar som följer med i deras fotspår.
Idag ligger skottning på schemat, och diskning. Vi tillhör den utdöende rasen som INTE har diskmaskin, men skall väl så småningom skaffa en. Jag gillar faktiskt att diska, det är meditativt.
Igår tittade vi på filmen The Gift med bl.a Cate Blanchett, Katie Holmes, Hillary Swank och inte att förglömma, snyggingen Keanu Rieves
Det var en film som var spännande från första stunden, snyggt gjord och precis sådär mystisk som jag älskar, dvs man får tänka själv, och försöka hitta ledtrådar. Det var bara en dum sak, och det var slutet som inte alls blev trovärdigt pga en liten detalj, en näsduk. I mitt nya yrke som manusförfattare har jag lärt mig att allt skall hänga samman, men snälla, snälla... inte till varje pris. Peter blev lika störd som jag trots att han inte vet ett dyft om vare sig författande eller filmmanus. Då är det riktigt, riktigt illa.
Men till syvende och sist måste jag ändå säga att filmen berör, skrämmer och är jäkligt bra.
Nu skall vi käka frukost, sedan är det dags att ta itu med en gigantisk klädhög som ligger i vårt kalla (brr) niogradiga sovrum. Det är bara att sätta på sig en tjock fleecetröja och köra igång.
Ha en underbar dag!

4 kommentarer:

  1. Varför bara 9 grader????
    Vi har 17 i vårat sovrum och det tycker många är för kallt, men inte vi. Dock låter nio som en aning kylslaget????

    SvaraRadera
  2. Vi har en sk krypgrund under sovrummet och inget tak ovanför. Vi hamnar mitt i centrum för kylan.

    SvaraRadera
  3. Va,,,sover ni under bar himmel????
    Låter annorlunda!
    Men jag såg i din kommentar på min blogg att ni ska åtgärda det, vilket låter klokt!

    SvaraRadera
  4. Hoppas inte ni skottar ihjäl er!.

    Tack för din kommentar. Testa att fortsätta på min nya mening i morgon med en egen. Så får vi se vad det blir för historia, när vi alla hjälps åt :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...