23 december 2010

Morgoninlägg 23 dec


Tidigt imorse innan tuppen ens öppnat ögonen väcktes jag av Lilleman som grät. Han var brännhet! Jag klädde av honom och kollade temperaturen. 39 heta grader slutade den på.
Vi somnade om och sov en timme innan det var dags för nästa...nu var det Zabine som gråtande kom till sängen, sjöblöt av svett och med matta ögon. "Mamma, jag är blöt och fryser." Det var bara att kravla sig upp försiktigt för att inte väcka Lilleman. Hon fick ny pyjamas och bäddades ned. Även hon brännhet.
Efter några minuter lägger sig lugnet över rummet igen, och snarkandet från två snorungar fyller rummets alla vrår.
Nästa gång jag vaknar är det Peter som väcker mig med en puss. "Godmorgon älskling! Frukosten är serverad. Hur mår ungarna idag?" Jag lägger handen på Hampuz panna och konstaterar att han fortfarande är het som en kamin och berättar för Peter att barnen haft feber inatt. Han suckar och konstaterar fakta. "Det blir nog en jul hemma i år. Vi kan ju inte åka till morsan med sjuka barn."

Hampuz dricker lite välling och somnar om medan syrran sover tungt i växa sängen intill. Razmus har frisknat till och är full av bus. De mörka ögonen plirar mot mig och han frågar med andan i halsen om han får spela playstation. Om igen funderar jag över faktumet att ett spel kan ta upp så mycket tid i ett liv, och nekar bestämt till spel på morgonen. Sura miner accelerar över den lilles ansikte tills Peter lägger till att Razzel får spela en timme när småttingarna vaknat.
Jag mäter temperaturen på en motvillig treåring och får den till 39 grader. Han är däven och blossig och får lägga sig på soffan för att titta på Dumbo tillsammans med brorsan som just nu har den som favorit.
Nu skall jag fortsätta på trollhistorien jag började med igår.
Ha en underbar dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...