18 februari 2011

Dagboksinlägg 18 feb

Nu har jag tillbringat dagen med näsan i en bok som heter I HUVUDET PÅ EN SERIEMÖRDARE.

Jag måste medge att maten fastnade i halsen när jag åt samtidigt som jag läste om en seriemördares tillvägagångssätt. Det var bara att inse faktum. Var sak har sin tid.

Psykologibok efter psykologibok läses igenom och jag dammsuger internet på just det min karaktär i det kommande filmmanuset använder som metod. Lite klurigt att skriva hans tankar när jag aldrig tänkt dem själv, men samtidigt är det väldigt spännande och roande.

Idag kom ett paket med en massa filmer om olika seriemördare som jag skall plöja igenom under helgen. Dessutom har jag ett antal kärleksfilmer som också skall gås igenom.

Hade hoppats att hinna börja på version två av filmmanuset, men det får väl påbörjas i helgen istället.

Snart dyker Peter upp med lite pizzor, lasagne och kyckling. Skönt att slippa göra mat för en gång skull.

Det tråkigaste med att gå hemma är att äta själv och göra mat själv.

Min bok PAPPERSSKÄRVOR säljs i sakta mak och TRE ÄNGLAR OCH TRE MIRAKEL går ännu trögare...men, men jag får väl vara glad ATT de säljs.

På min hemsida www.anithaostlund.se/ kan du hitta det mesta jag skrivit om du blir nyfiken på mina noveller, och alla böcker hittar du info och provsidor på där.

Nya böcker är på gång, men tiden räcker inte riktigt till för alla projekt. Just nu är det filmmanuset som ligger först i tur...det skall ju vara klart för försäljning i slutet av april. Puh! Gissa om jag är nervös?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...