21 februari 2011

Kvällsinlägg 21 feb/ En vanlig skoldag

aha, så var jag ännu en dag rikare med massor av information om hur man skriver om gangstrar och deckare. Dessutom fick vi lära oss hur man lägger in voiceover i filmer på ett bra sätt. Jag vet inte om jag skall använda det i min kommande film...måste fundera och testa det först.
Vi såg en film där biljakter avlöstes av springande karlar som jagade varandra. Det var en klassiker från 1971, och den var så tråkig att jag somnade korta stunder här och där. Det blev inte mycket till innehåll för mig inte.
Efter skolan hämtade jag en motvillig sjuåring som vägrade att följa med hem, och inte gav sig förrän jag hotade med att lyfta upp honom på axeln och bära ut honom. Moloken stampade han sig ut, förbannad så förbannad. "Jag ville ju leka!" skrek han med hög röst.

De två andra var lite enklare att hämta, men ville också stanna kvar. Det är bra när ungarna trivs på dagis, men det vore skönt att någon dag få två lyckliga barn som studsar av lycka över att få gå hem.
Kvällen skall jag tillbringa med filmmanuset.
Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...