9 februari 2011

Morgoninlägg 10 feb 2011

Morrn!

Sitter just nu på ett cafe i stora staden i väntan på att få träffa min lärare och få handledning.

Som ni kanske läst har jag hoppat på ett annat filmmanus som både blir unikt, äckligt och frustrerande för publiken. Ideen har grott länge i skallen och nu skall Kurt Öberg hjälpa mig att förverkliga tankarna.

Lilleman och Zabine ville inte släppa iväg mig imorse, och lillgumman grät en skvätt. Det känns i modershjärtat.

Jag hade gott om tid att trösta så jag stannade kvar lite till, och sedan var allt frid och fröjd.

Däremot blev det struligt värre när jag skulle parkera bilen. På Willys fanns stora skyltar att de bara godtog tre timmars parkering. Puh! I smärre panik for jag till jätteparkeringen vid Beijers där det var pintjockt med bilar. Som tur var hittade jag ett ställe som snabbt fylldes av bilar.

Efter ett samtal med min lillasyster slås jag ännu en gång av hur enormt priviligerad jag är som har Peter. Han är en stadig klippa som jag haft genom missfall, sjukdom och struliga graviditeter. Han for som en snorloska mellan jobb, sjukhus och hem när det strulade som mest, men klagade aldrig.

Min systers man gör ingenting i hushållet, och är av den gamla stammen.

Min bok TRE ÄNGLAR OCH TRE MIRAKEL anithaostlund.se/tre-anglar-och-tre-mirakel.html som du hittar ute i näthandeln, eller på min hemsida kommer att skrivas om inom detta år, och boken Pappersskärvor anithaostlund.se/pappersskarvor.html säljs stadigt på nätet och i bokhandeln.

Men rik, nej det blir jag inte.

I slutet av april skall jag in i verkligheten igen, och skall stå på egna ben. Gissa om det är omvälvande i mitt liv?

Alla år jag gått hemma med ungarna har gjort att jag som var den eviga partytjejen coolat ned mig och har som största intresse att bara vara hemma och pula med mitt och umgås med ungarna.

Det finns säkert en lätt ADHD i min hjärna som då och då skymtar fram, men i det stora hela har jag lugnat ned mig nästan för mycket. Det som finns kvar av den gamla Anitha är drivet att göra saker och röra på mig.

Nu skall jag dyka in i fantasins underbara värld och skriva manus.

Ha det gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...