30 maj 2011

Morgoninlägg 30 maj

Godmorgon!
Solen lyser, och på himlen simmar stora vita moln omkring i godan ro. Fåglarna kvittrar i kapp, och en lätt bris gör så att ängen svajar.

Nu har jag skjutsat ungarna till sina skolor och dagis, och skall ta itu med att betala räkningar.
Idag gör jag sådant på internet, men det var en lång tvekan innan jag vågade göra det. Datorer är bra att ha, och underlättar många saker, men ibland är det en liten röst i mitt huvud som hojtar att internet innehåller många hot. Osynliga sådana.

För cirka ett år sedan brakade min dator totalt! Som tur var hade jag sparat alla mina texter och fotografier på en extern sak, men skräcken var total då en röd text täckte datorskärmen och allt, precis allt blinkade.
Ett virus var boven, och det krävdes akut hjälp.

Just nu krånglar Blogspot för en massa människor, inklusive mig...men hittills har jag kunnat göra inlägg i alla fall, dock inte kommentera. Det blir som en sträng försvinner...den dagliga kontakten med mina skrivarvänner klipps av.

Nu skall jag skriva dagens skrivpuff, och ringa på jobb.
Ha en härligt solig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...