31 maj 2011

Vecka 21:s skrivutmaning

Skriv om det som ger er innerlig glädje, det vill säga något som gränsar till eufori.



Max 15 saker

Här är mitt bidrag:


Vaknandet av små fötter som tassar in i vårt sovrum fyller mitt hjärta och sinne med glädje

De kommer med kalla händer och fötter som kryper in
Små pussar som bjuds

Kramar som delas ut till oss båda
En smal liten arm läggs över mitt bröst
Lena barnaben med blåmärken och revor läggs över mina ben
Små naglar som krockat med en dörr vill gärna riva
Tiden med er är ljuvlig och alltför kort barnen mina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...