30 juni 2011

Dagboksinlägg 30 juni

Klockan har inte ens hunnit passera fem när jag väcks av Lillemans skrikande efter välling. Han borde väl ha slutat med den, men eftersom gårdagen var tuff och han ramlade i säng redan sex är Hampuz hungrig, och välling är ju nyttigt.
Peter möter mig i dörröppningen när jag kommer tillbaka till vårt sovrum. Han är trött och gnuggar bort de sista resterna av John Blundsand.
Jag känner mig pigg trots att vi inte lade oss förrän strax efter midnatt, och beslutar mig för att inta skrivposition och författa ihop dagens text till skrivpuff.
Det finns så många roliga utmaningar skrivmässigt på till exempel sajten 1av3.se och glömda ordMen allvaret väntar i form av ett oskrivet bokmanus, och tre ungar som förväntansfullt sitter vid frukostbordet.
Gårdagens solning gav mig rött bröst och solsvedda lår, så idag blir det antagligen bad här hemma i poolen istället.
Inatt skrev jag på Ica-kurirennovellen, men insåg efter ett tag att den växt sig för stor, och har idag börjat klura på en annan ide´.
Den första får åka till Umeå istället. Det finns redan ett färdigt filmmanus till novellen.
Nu skall jag utfodra ungarna som står och stampar.Ha en underbar dag.

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...