16 juni 2011

TEMA Något komplicerat

Jag älskar dig
Ja, just dig
Lämnar över mitt komplicerade liv i dina händer
Redo att nystas ut till en rak linje

Jag tycker du är det finaste som finns
Dina ögon gnistrar av bus
De löften du ger mig är egala
Jag ber dig, låt mig bara vara vid din sida

Din hud är len som sammet och doftar sol
Vattnet smeker din kropp
Bubblor brister över din mun när jag inte släpper mitt grepp


Vi faller genom mörkt vatten, ned mot dyig botten
Dina ögon naglar fast mina
Frågande
Anklagande
Så vacker, så underbart präglad av strömlinjeformad hud
Ovanför mig ser jag solen som klyver ned i sjön
Längtande efter svalka och försoning
Jag älskar dig
Intill döden min vän

9 kommentarer:

  1. vilken kärleksförklaring! fint
    och tack för fin kommentar

    SvaraRadera
  2. Fantastisk dikt. Skulle vilja använda den idag och skicka till mitt allt. Hon som står ut med mig. :)

    SvaraRadera
  3. Kärleksförklaring som heter duga.

    SvaraRadera
  4. Bra men lite hemskt, känns som hon/han dränker dem båda.

    SvaraRadera
  5. Poetiskt men håller med foxy.

    SvaraRadera
  6. Håller med Foxy och får ännu värre obehagskänslor eftersom jag (varför??) associerade till ett barn. Men bra skriven, helt klart!

    SvaraRadera
  7. Hon drar faktiskt med honom i djupet och dränker honom och sig själv. Men det är läsaren som själv tolkar händelserna, och det är dessutom mycket spännande att se era tolkningar.

    SvaraRadera
  8. tack för din uppmuntrande kommentar förut. datorn fick vila en stund, och just nu känns det som att det lossnade lite och raderna jag skrev blev ändå ok

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...