20 juli 2011

Fästingsmedel gör hund ilsken, och mig sjuk

När jag öppnar aftonbladet idag läser jag det HÄR
En hundägare blir anfallen av sin egen hund, och får rådet av veterinären att plocka bort fästinghalsbandet.

När jag var gravid var jag livrädd att få borrelia eller något annat fästingrelaterat, och sprutade på hundarna ett fästingmedel som ansågs vara både säkert för hunden och mig.
Ha, ha...jomenvisst du. Samma dag låg jag däckad i soffan och spydde galla. Det kändes ungefär som när man åker båt...i full storm!
Jag var dålig två dagar vill jag minnas, sedan klev jag upp och var normal igen.
Medlet gav jag tillbaka till apoteket, och på bloggen varnade jag andra gravida.

Och jag är säkert inte den enda som råkat ut för det här.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...