27 juli 2011

TEMA Investera

Jag investerade i tid med dig
Ändrade mitt sätt att vara
Köpte kläder jag inte tyckte om
Flyttade dit jag aldrig någonsin velat
Men trots det ville det sig inte riktigt

Mitt hjärta var aldrig med mig på våra vandringar bland eleganta hus, och festerna vi var på var innehållslösa och gav mig bara ångest över att vara jag.
Den enda gången vi var på samma nivå var i sängen där du förbehållslöst gav av dig själv utan att fundera över någonting annat än min kropp som låg nära din.
Mina känslor var aldrig i dagen, aldrig med mig i detta nu.
Kvillrandet jag fått av dina smekningar dog ut, och ersattes av rädsla för att vakna och tvingas vara i livet.

Du sade aldrig adjö
Lämnade mig på en gata
Ensam
Utan vare sig pengar eller pass

Efter den dagen blev plånboken avsevärt tunnare, men solen trädde fram i mitt liv, och mina steg lättare.



5 kommentarer:

  1. Livsfarlig investering. Grattis till recensionen.

    SvaraRadera
  2. Bra, investerade lite tid i att läsa om Lola också. Imponerad.

    SvaraRadera
  3. Våra texter tangerar varandra idag. Som sagt farligt att investera i sådant.

    Gratulerar till recensionen!

    SvaraRadera
  4. "Mina känslor var aldrig i dagen" - målande och fint.

    SvaraRadera
  5. Bra så kan det ju absolut vara.
    Plånbok är inge roligt att vara med.

    och grattis
    Tack för kommentaren igår jättenöjd med dikten...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...