2 augusti 2011

Nattinlägg-myror och hantverkare i samma mängd, och nattfilm med seriemördare


Idag har det myllrat av hantverkare på skomakarbacken. Några har fyllt igen betongformarna på fram och baksida, och andra har snickrat ihop en ställning för att Peter och snickarna skall kunna sätta igång med jobbet att lägga nytt vackert plåttak, och göra kupor för att ungarna skall få fin utsikt från sina nya rum utan att huka sig för mycket.
När grävmaskinen gräver i jorden sliter den upp myrbon som täcker undersidan av mattan, och förvirrade myror springer över hela platsen.

Dagen har jag ägnat åt att skriva på manuset, städa huset, diska och fylla pärmen med räkningar som legat på hög istället för att sorteras in. Det var en ordentlig bibba som försvann. Mitt skrivbord blev mycket lättare.

Sent inatt tittade vi på seriemördarfilmen GREEN RIVERS KILLERS, och nja…regissören Ulli Lommels filmer är inget för mig.
Vi började titta på BLACK DAHLIA, men stängde av…det var en riktig kalkonfilm med halvdana skådespelare.

Imorgon kommer snickarna klockan sex! Vi får väl se vad våra grannar säger när de börjar såga och hamra vid den tiden, men hoppas att de har överseende.

Jag har fått erbjudande om att lägga in min novellsamling PAPPERSSKÄRVOR på den nya sajten www.bokeri.se, och har beslutat mig för att testa det. Så nu skall jag skriva på dokument, och fotografera mig för att se någorlunda anständig ut, plus prata med min underbara bokhandel i Tumba om att få presentera min bok någon kväll. Han fick ett ex för flera månader sedan, och vet att jag finns.

Idag fick Peter sin fina magnetdekal om sitt företag SPEED BYGG & PLÅT plus visitkort att lämna till alla potentiella kunder som brukar stoppa honom när han är ute på uppdrag.
Jag skall göra en film om hur han jobbar, så skall du få se på riktigt gammalt hantverk. Det är rätt fascinerande hur han skapar så vackra ting av vanlig plåt eller koppar.  
Av någon anledning tycker jag att koppartak är urvackra, och har knäckt till en fruktskål av en överbliven bit. Tanken är att skapa en lampa lite senare. Ljuset är mycket vackert i en sådan.

Nu börjar jag bli trött, och Peter sover i soffan. Dags att nanna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...