25 augusti 2011

Novell till hälsingeskrivarnas antologi

Idag skall jag skriva på en ny novell till Hälsingeskrivarnas antologi.
Den skall handla om Hälsinglands vackra vyer, och alla färger som finns där.
Jag har en ide´ som kan växa till sig av lite flödesskrivande.

Lilleman är hemma och busar runt medan jag slåss med det mobila internetet som fungerar uruselt. Jag har betalt en massa räkningar på morgonen via min bank, och försöker hinna skriva skrivpuffen innan den där irriterande hoppande Teliafyrkanten startar.

En disk står och väntar, och en kasse med tvättade kläder ligger anklagande på bordet i hopp om att få bli inplockad i skåpet.

Snickarna är tillbaka och tre stycken män bankar frenetiskt på vårt tak.

Nu skall jag stänga av datan och kramas med en irriterad Hampuz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...