26 augusti 2011

TEMA Fallgrop

Om jag säger att livet är en slide på guldskenor så ljuger jag.
Om jag säger att livet är tufft så är det att förödmjuka mitt förflutna
Om jag däremot ber dig att noga ge akt på vad människor säger, och människor gör.
Om jag gör det, kanske du får en hjälpande hand i livet, och slipper stiga på så många törnen som jag gjort, och om du har riktigt mycket tur så kan det till och med hända att du slipper falla i fallgroparna som läggs ut längs din livsväg.

Då min kära, älskade unge är sanningen mycket närmare än osanningen, och trofastheten i ditt hjärta får stå kvar med stadigt brinnande låga.



1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...