24 september 2011

Bokmässan-lördag- inlägg nummer två

Nu är vi på vandrarhemmet och inmundigar lite käk.
Nere på mässan träffar vi Desiree Fredlund som har en tröja med texten MY på. Det är hennes nya bok som heter så.
Boken jag fick heter REFUSERAD
Refuserad (häftad)

Efter en varm kram (Det är mycket kramande här) går vi för att lyssna på Ann Ljungbergs föredrag om egenutgivning. 
Hon pratar i förbigående om min bok, och även om mitt och Desiree´s intensiva bloggande. Både jag och Desiree´rodnar när Ann pratar om hur mycket tid det tar i anspråk, och hur man kan göra för att undvika tidsslösande. 
"Skriv alla inlägg en gång i veckan, och lägg sedan in dem i tidsföljd på bloggen genom att ställa in vilken tid de skall komma ut", säger Ann.
Tyvärr kan jag inte anamma hennes råd eftersom jag skriver dagboksinlägg, och dagliga skrivpuffar, men ide´n är bra.
Som vanligt delar hon med sig av tips, och jag samlar i hjärnan för att sprida vidare till dig.

Stannar några minuter hos Papertalk för att prata lite med Uffe, och även diskutera företagande med Verksamt som står i montern mittemot.

Vi fortsätter gå runt, och hittar några böcker till Razmus. Författare är Niklas Krog, en kille jag gått på samma gym som, och tycker är väldigt trevlig. Böckerna var ursnygga, och innehållet hoppas jag gillas av en åttaåring.

Tillbaka vid VILDSINT`s monter inser vi att det är matdags, och skyndar oss till vandrarhemmet.

Nu skall jag packa ihop datorn, och återvända till mässan.

Ha det gott
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...