8 september 2011

Många starka viljor, och alla har rätt syn på saker och ting

Som du vet är jag trebarnsmor, och van att bemästra viljor av stål.
Igår var jag ju på manusförfattarträff och fick då prata med andra författare som även fick tycka till om ett manus vi läste.
Den killen hade förövrigt gått Manuspiloterna som mig, och visste vem mina lärare var.

Nåväl, vi läste...och det blev vilda diskussioner.
Han som skrivit manuset blev faktiskt delvis överkörd, och en del hojtade att han skulle lägga in mer action i det, medan en av dem bara dissade det totalt, utan att ha någon förklaring.

Hm..är författare extra måna om att styra projekt, eller råkade jag bara hamna i en sådan grupp?
Hur är du?
Tillåter du andra att ändra i ditt manus?
Eller, längtar du bara efter ett bollplank som ger vaga idee´r som du själv i lugn och ro kan utveckla vidare?
Berätta...

Klockan 21.00 blev vi utkörda därifrån, och nu är det tänkt att vi själva skall driva det här vidare. Hjälpa varandra att skapa ett bra manus. Klockan hann bli halv elva innan jag körde in på vår tomt, och det var mycket tankar som invaderade hjärnan.

Idag har jag sållat lite, och tänker ge det en chans, så nästa onsdag är det träff igen. Då skall ett av mina manus manglas. Spännande och skrämmande.

Nu skall jag hem och skriva.

Ha en underbar dag

1 kommentar:

  1. Heja du modiga - lycka till med manglandet nästa vecka! Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...