27 oktober 2011

Guld blir pengar

Nu har jag sålt mitt gamla guld, och är 4000 spänn rikare. Det förvandlas snabbt till ett par vinterbyxor till Razzel, en softshelljacka till mig, och en plånbok till Lilleman.

Nu fyller hampuz den med kronorna som ligger och skräpar i bilen, och jag bläddrar glad igenom sedlarna som blev över efter shoppingen. 

Eftersom barnen slutar två sitter vi nu i bilen och väntar in dem. Två timmar med sagor, dataskrivande och allmänt babbel mellan mig Och Hampuz. Mysigt, och mycket givande för själen.

1 kommentar:

  1. Oj! Jag får se om jag har nåt i lådorna. Inte troligt tyvärr.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...