27 oktober 2011

27 oktober 2011 Halloween, Sälja guld, tidningen skriva

Nattens mörker har lindat in mig, och Peters snusande hörs. Katten ligger kurrande vid mitt huvud, och ett jämrande skrik landar i mina öron.
"Mamma!" tystnad "Mamma!"
Det är Razmus som skriker, och jag kastar mig upp efter en snabb blick på klockan som står på obarmhärtiga 4.00.

När jag tråcklat mig förbi halvstängda dörrar, lego på golvet och en barngrind upptäcker jag att Razzel sover. Lugnad går jag tillbaka till sängen efter att ha kollat Hampuz blöja, och smekt Zabine över kinden.
Några sekunder senare är det dags igen.
"Mamma!" tystnad "MAMMA KOM!"
Naturligtvis vaknar jag igen, går yrvaken upp, tar på mig tofflor och snubblar iväg till barnens rum.
Den här gången sitter Raz upp, och gråter.
"Jag har så ont i halsen, också hostar jag." 
Han harklar sig, och lägger handen på halsen.
"Jag vill ha en halstablett."
En snabb blick på köksklockan säger mig att den vandrat till 4.30, och suckande hämtar jag en tablett, förmanar honom att inte lägga sig förrän tabletten är slut, och lägger mig igen.

Nästa gång jag slår upp mina melerade ögon har visaren precis passerat sex, och det är dags.
En snabb frukost, påklädning, och sedan sminkning av Zabine som har halloweenfest idag. Hon ser riktigt läskig ut, och jag är nöjd med mitt jobb.

På skolan vimlar det av fladdermöss, djävlar, prinsessor som dött, mumier, och spöken. Man kan nästan se hur gott ställt en del har det, vissa har påkostade dräkter, hattar, fingervantar och masker, medan andra tagit något hemma, klippt lite zicksack, och använt mammas smink. Det har liksom eskalerat till hemska höjder det här, och blivit påkostat som attan. Herregud, det är en dag det gäller...några puttefnuttiga timmar. Jag är lite emot att lägga hutlösa summor på en dräkt som är urväxt nästa år, och aldrig används vid något annat tillfälle. Jag menar...en prinsessklänning använder lillstumpan flera gånger, men en häxklänning hänger övergiven i garderoben imorgon, likaså hatten.

Lilleman och jag träffade hans lärare Isabell och fick höra att magsjukan sakta försvinner från avdelningen, dvs deras avdelning...det finns tre eller fyra till.
Näpp, Hampuz får vara hemma med mig veckan ut, så får vi se vad nästa vecka bjuder på. Lite svinkoppor kanske?

Nu skall jag och Lilleman åka till Tumba för att sälja allt vårt guld. Ha, ha...några mängder handlar det inte om, bara några gamla förlovningsringar.(Peters ring från exet, och min ring från nu)
Mina fingrar sväller och omöjliggör ringbärande, så de ligger i badrummet och samlar damm.
Skall bli spännande att se hur mycket de är värda.

Sedan är det dags att åka hem för att gona ned mig i soffan och läsa nya tidningen Skriva som damp ned i lådan igår. Bläddrade lite igår, och gillade det jag såg, men gör en djupdykning senare.

Ha det gott

Ha en härlig dag

2 kommentarer:

  1. Nu är det kanske lite fusk men eftersom jag kan sy, föredrar jag att göra själv - framför att köpa fula och dyra grejer åt barnen när de ska på maskerad.
    Utklädningskläder är ju tokskoj så det brukar bli en helg i taget när jag producerar riddar/prins/prinsessaker/häx och trollkarlsutstyrslar.
    Men att köpa för ett enda tillfälle - nej, inte en chans.

    SvaraRadera
  2. Såklart det kommer att bli sjukdom på avdelningarna när häxor med vårtor, blodbitande (smittade) vampyr-fladdermöss och döda människor (uäääch) går omrking där ;) Blir en salig röra med sjukdommar ju. Nej, bara skojar, hoppas att ni inte blir sjuka.

    Vi ska också ha halloween-grej i skolan. Jättekul faktiskt. Eller det är bara maskerad, man får klä ut sig till vad man vill. Har du något förslag på vad jag kan va? :) Jag tänkte på sjuksköterska eftersom mamma jobbar på sjukhus.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...