16 oktober 2011

Ishockey-läxläsning i sex timmar och full fart på taket

Idag blev det inte tid för varken skrivpuff eller morgoninlägg.
Jag blev till och med utan frukost.
Vi börjar från början.

Igår var jag och Rita på hockey i hovet. Det var Djurgården mot Skellefteå. Det vimlade av snygga karlar som skrikande försökte föra Djurgården till vinst. Faktiskt med volym högt över trevlig för öronen. Nästa gång tar jag med öronproppar! Vi satt ganska nära Djurgårdsklacken och var ganska less på alla ramsor de skränade fram mer eller mindre nyktra.
Men det var bara att konstatera...Skellefteå var tekniskt bättre, och hade ett bättre samspel. Djurgården fick in ett mål, Skellefteå tre. Djurgården fick många målchanser men sjabblade bort det.
Efteråt gick vi till Ritas mammas massagesalong och pratade. Det stod poliser överallt!

Väl hemma möttes vi av en något berusad Peter, och en ganska packad Mackan som somnade efter en liten stund.
Peter babblade så vi blev trötta i öronen, och diskussionerna var både heta och högljudda. 
Framåt ett på natten dansade han till Billy Idol och var i sin egen lilla värld.
Klockan var nog tre innan vi kröp till kojs, Behöver jag säga att jag däckad.

Idag agerade jag taxi och hämtade Stefan i Tumba, sedan har det varit fullt ös med ungarna hela dagen medan killarna står på taket och bankar plåt. Det börjar handla om dagar nu innan det blir halt som attan däruppe.

Razmus vägrade göra matten så jag satt i SEX TIMMAR med honom och tjatade. "Näpp, jag tänker INTE göra det där." sade ungen och satte armarna bestämt i kors. Oj, oj vad jag blev vansinnig. När vi äntligen gjort den där sidan var allt frid och fröjd igen, och jag gick ut för att hämta ved tills ikväll.
Nätterna i vårt sovrum är iskalla...

Nu ikväll har jag bjudit gänget på köttfärs och spagetti, sedan har ungarna plus en grannjänta lekt.

Mörkret har nu lagt sig över huset, och pojkarna plockar ihop för dagen. 
Ungarna sätter på sig pyjamas, och jag...laddar för att äntligen få skriva på manuset.

ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...