15 oktober 2011

Varning för sötchock-Zenta har öppnat ögonen

Morning, morning...här ute ligger frosten kvar trots att klockan närmar sig mellisdags, och det är kallt.
Blev väckt inatt av Lilleman som kröp ned bredvid mig, och borrade in sin mjuka lekamen i mig. Såååå mysigt.
Nu på morgonen har jag röjt efter frukost, fotograferat urvuxna kläder för att skicka ut dem på tradera.
Matat katt och hundar. Lilla Zenta öppnade ögonen igår, men än så länge är de inte helöppna så vi ser vems ögon hon ärvt. Den lilla filuren blir sötare för var dag som går, och tyvärr tar hon upp mer och mer plats i mitt hjärta. Hur i hela hundan skall jag klara av att sälja ett sådant charmtroll?
I vanlig ordning pysslar Zabine med valpen. Hon är lika djurgalen som mig, och om hon fick bestämma hade vi massor av djur, inklusive vilda rävar och älgar.
Det är underbart att se omsorgen hon lägger ned på sniglar som ligger på vägen och små larver som kommer krypande på blommorna. Inget djur är för litet.

Igår gick jag på promenix med vovvarna och fotograferade lite.
Snart trillar alla löv av, och det vackra sceneriet av färger fascinerar mig lika mycket som förra året.
Igår var det mössa och vantar på, sedan vandrade jag ut i mitt vilorum för hjärnan, skogen. Där hittar jag alltid svar på frågor, och idee´r till mina manus. Hon sviker aldrig fru Skog.
En timme senare satte jag mig framför datorn och orden flödade.
Idag skall jag färga håret, läsa matematikläxa med en motsträvig son. De läser ju sådan underlig matte att jag verkligen måste anstränga mig för att fatta vad som pågår på bilderna.

Ha en underbar dag

3 kommentarer:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...