14 oktober 2011

Kylan kryper in och jag drömmer om utrymme


Idag blev det en smått underlig dag.
Zabine var förkyld och fick vara hemma. De andra lämnades av på skola och dagis, lilla Hampuz tvekade lite, och jag funderade på att låta honom med vara hemma, men...han har ju kul på dagis ibland...just nu är det lite si och så med det, och tankar på att byta skola poppar upp igen.

Lilleman blir tydligen slagen igen...av samma kille...det är lite tveksamt om Hampuz blandar ihop det, eller om det händer på riktigt. På måndag skall jag ta ett snack med dagispersonalen, och utifrån det ta beslut.

Det blev inget skrivet idag eftersom jag haft en dundrande migränattack som inte velat ge med sig förrän nu till kvällen. Inget hjälpte. När jag hämtade ungarna på eftermiddagen hängde spyan i halsen bokstavligen talat. Bläh! jag hatar att vara dålig.

På träffen med författartjejerna igår diskuterade vi bland annat hur man sätter ihop ett vettigt schema för berättelsen, och fick tips som gav ännu fler ideer.
Det kan vara lite marigt att "se" hela boken om man inte har en stor vägg att tillgå. Ha, ha...i ena rummet vi skall bygga blir ena väggen svartmålad så att det går att skriva med krita på den. Egentligen vore det ultimata att ha en gigantisk whiteboard över hela väggen för att skriva alla karaktärer, deras egenheter, och händelsen i stort.
Nåja, det där blir senare...då taket är färdigt och vi fått in mer pengar. I dagsläget får jag hitta andra vägar.

Nu på kvällen har jag färgat Rita´s hår härligt rött, och skall fixa mitt grånade tufs i någon liknande variant imorgon. Vi skall nämligen iväg på hockey och skrika oss hesa, samt spana på killar.

Kylan har krupit in i huset, så nu gäller tjocka tofflor och fleecetröja. Kaminen börjar äntligen bli varm, men vårt sovrum ligger väldigt illa till och behöver värmas med gasol. Tyvärr glömde jag köpa ny tub idag, så det blir till att ligga tätt intill inatt.

Nu skall jag äntligen fortsätta med mitt bokschema, och snart kommer Peter hem efter ännu en yberlång dag.
ha det

2 kommentarer:

  1. Värmepanna boostar på som en Tjernobylreaktor, kakelugnen sprakar och solen har skinit hela dagen men imorse var det inte fullt så mysigt att skrapa rutor och bege sig till skolan med killarna.
    Migrän verkar förfärligt, har aldrig (peppar,peppar) haft det men har förstått av vänner att de blir helt utslagna.
    Hoppas ni håller värmen inatt, jag fick lite extra värmepaket i min säng, tidigt igår natt, när de tre yngsta kom inlurvandes och knökade ner sig i min säng.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vi har fjärrvärme som tur är när dom kalla nätterna kommer.
    Ja det är inte lätt att veta vad som händer när barnen är på dagis men personalen brukar ha koll så förhoppningsvis löser det sig med detta.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...